SOSYAL MEDYADA “ONAYLANMIŞ HESAP” RÜZGARI
Mavi tik’ler son yıllarımızda hayatımızı etkileyen en önemli simgelerden oldu ve olmaya devam ediyor. Hepimizin en çok etkilendiği “mavi tik” Whatsapp’ın mavi tik‘i olması su götürmez bir gerçek fakat bu yazımızın Whatsapp ile bir alakası yok 🙂
Verified Account olarak bildiğimiz ve Türkçe’ye de “Onaylanmış Hesap” olarak çevirdiğimiz profiller hali hazırda Facebook’ta ve Twitter’da ve Google+’ta zaten uzun zamandır varlıklarını sürdürmekteydiler. Instagram da onaylanmış ‘hesap simgesi vermeye başlayan son mecra olmuştu ve hayatımıza bir başka mecrada bir başka mavi tik daha eklenmişti. Peki bu mavi tikler hangi mecralarda neye göre veriliyor, biz bu mavi tik’leri profillerimize ekleyip sosyal medya üzerinde varlığımızı biraz daha onaylanmış kılabiliyor muyuz?
Twitter’da Verified Account
İlk onaylanmış hesap furyasını Twitter 2009’un yaz aylarında başlatmıştı. Twitter o zamandan bu zamana Verified Account’lara birkaç yeni özellik getirdi fakat kullanıcıların mavi tik’i alma yönteminde herhangi bir değişiklik yapmadı. Kullanıcılar Verified Account rozetine sahip olabilmek için Twitter’a herhangi bir başvuruda bulunamıyor, Twitter Support‘unda düzenli aralıklarla hesapları onayladıklarını, temel ilgi alanlarında çok aranan kullanıcılara odaklanmış durumda olduklarını ve normal kullanıcıların hesaplarını onaylamadıklarını söylüyor. Her ne kadar resmi açıklama bu şekilde olsa da olayın reklam anlaşmalarına dayandığı konuşulan dedikodular arasında. Tabiki sadece reklam vererek de onaylanmış hesap rozetine sahip olamazsınız, Twitter’ın yukarıda bahsettiğimiz şartlarını da aynı zamanda sağlıyor olmalısınız.
Twitter’da bir hesabın onaylanmış hesap olmasında takipçi sayısının doğrudan öneminin olmadığını fakat çok aranan bir hesaba sahip olması için dolaylı olarak takipçi sayısının da yüksek olacağını paylaşmak isteriz. Ayrıca Twitter’da onaylanmış hesaba sahip olan kişiler, profillerine ekledikleri mavi tik rozetiyle yine takipçi sayısında doğrudan bir artış sağlamazken, aramalarda üst sıralarda çıkacakları için dolaylı olarak takipçi sayılarında da bir artış gözükeceği su götürmez bir gerçek.
Google’da Verified Account
Twitter’dan sonra Google da Google+ ve Youtube ile Ağustos 2012’de onaylanmış hesap rozetini vermeye başlayan ikinci sosyal medya mecrası oldu. Google’da onaylanmış hesaba sahip olmak tüm diğer mecralardan farklı olarak Google’ın imkanları dolayısıyla daha fazla avantaj sağlıyor. Google+’ta onaylanmış hesaba sahip olan bir işletme/marka Google aramada, Google haritalarda ve mobilde tüm hesaplarını birleştirerek aramalarda çıkmayı kolaylaştırıp, kullanıcılara daha geniş bir hizmet sunmuş oluyor.
Google+ hesabına önem vermeyen markaların sayısı bir hayli fazla. İnternetin anahtarı olarak Google’ı gördüğümüz şu günlerde Google+’taki takipçi sayısına ve Google+ kullanan hedef kitlesinin azlığına bakarak önem verilmeyen profiller Google Search’te kaybedilen birçok aramaya sebep oluyor. Bu sebeple kişisel bir görüş olarak en önemli verified account rozeti olarak Google+’ı görmekteyim.
Facebook’ta Verified Account
Facebook ile Twitter arasındaki sürtüşmelerden birisi de Verified Account konusuydu. Facebook Twitter’dan tam 4 sene sonra, Mayıs 2013’te Verified Account dönemine başladı. Facebook’ta mavi tik rozetini almak ise Twitter’a oranla biraz daha kolay. En azından Facebook size bir başvuru formu doldurmanız için imkan tanıyor fakat Facebook da işletme, marka ve kuruluş sayfaları için bu rozeti şimdilik vermediğini belirtiyor. Yalnızca kişisel fan page’iniz için başvuru talebinde bulunabiliyorsunuz. Facebook’un Verified Account başvuru formuna buradan ulaşabilirsiniz.
Instagram’da Verified Account
Aralık 2014 itibarıyla Instagram da Verified Account veren mecralar arasına katıldı. Instagram da Twitter’a benzer şekilde Verified Account rozetini tanınmış kişilere, ünlülere ve global markalara veriyor ve yine Twitter’a benzer şekilde doğrulanmış hesap talebinde bulunulmasını engelliyor. Türkiye’de ilk Instagram Verified Account rozetini profiline ekleyen iki marka ise Turkcell ve Gnctrkcll oldu.
Türkiye’de hala onaylanmış hesap rozetine önem vermeyen birçok marka mevcut. Verified account olmanın en büyük avantajı sahte hesapların önüne geçmek olsa da Google+’ta alınan onaylanmış hesap rozetinin birçok satışın ya da müşterinin kapısını açacağını, Twitter’da alınan onaylanmış hesap rozetinin binlerce takipçi olarak geri döneceğini, Facebook’ta alınan onaylanmış hesap rozetinin hedef kitlenizde ulaştığınız tüketici sayısını arttırabileceğini, Instagram’da ise şimdilik sadece itibarınızı arttırabileceğinizi duyurmayı bir borç biliriz 🙂 Unutmayın ki dijitalin tüm nimetlerinden yararlanmak hem çok çetrefilli olabiliyor hem de kaymağının tadına geleneksele oranla daha hızlı ulaşabiliyorsunuz. Markanız için dijitali ihmal etmeyin!